Валерій Маковецький щодо ролі Private label у розвитку торгівлі електронікою в Україні

Український бізнесмен Валерій Семенович Маковецький – співзасновник та голова наглядової ради “Фокстрот. Техніка для дому”. Наразі бренд представлений у 162 магазинах у 90 населених пунктах України та в інтернет-торгівлі електронікою. Компанія, наглядову раду якої очолює Валерій Маковецький, у 2019 році відмітила 25 років роботи на ринку України. У торговій мережі працює 4260 людей. За рік вони обслуговують близько 65 тисяч відвідувачів. Окреме – важливе – місце у комерційному процесі наразі посідає інтернет-магазин https://www.foxtrot.com.ua/uk як чинник омніканального формату роботи Фоктсроту (оф-лайн доповнюється он-лайн торгівлею та навпаки).

Валерій Маковецький

Валерій Маковецький – співзасновник торговельної марки “Фокстрот. Техніка для дому”

Товарний асортимент компанії вже перевищив 25 тисяч найменувань продукції. Важливе місце у товарній матриці займають товари власних торгових марок. Вони відносяться до так званої групи “першої ціни” та виконують особливу роль у комерційних процесах.

Валерій Маковецький розповідає про особливі риси Private Label

У портфель власних торгових марок Фокстрота входять наступні Private Label:

  1. BRAVIS – споживацька електроніка. Наприклад, смарт-телевізори, яки мали особливий успіх у минулому фінансовому році.

  2. DELFA – побутова техніка. Хітові товари – холодильники, морозильні камери, пральні машини.

  3. LeChef – посуд, кухонне начиння.

холодильник

Приклад продукції власної торгової марки DELFA – холодильник

Валерій Маковецький вважає, що особливість товарів власних фокстротівських торгових марок, у тому, що у своїй ціновій категорії (низькій) вони конкурентні, адже стоять на щабель вище за аналогічні по функціоналу моделі на ринку. Вироби BRAVIS, DELFA, LeChef довели, що є найкращими на ринку перших цін в Україні.

Значення власних торгових марок у системі Фокстрот

Основна роль товарів першого цінника – це генерація трафіку покупців. Товари з лояльною ціною потрапляють у рекламні матеріали, чим приваблюють покупців на сайт foxtrot.ua та в “цегляні” стаціонарні магазини.

Крім генерації трафіка, вироби власних торгових марок дозволяють компанії самостійно встановлювати ціну товару. Це неможливо зробити, коли продаються вироби відомих брендів – рітейлер обмежений угодами з виробниками та іншими гравцями (колегами) на ринку. У випадку ВТМ кінцева ціна повністю у руках компанії. І, звісно, вона завжди визначається з урахуванням платоспроможності аудиторії та є приємною для покупців.

Ще один плюс від розвитку Private Label – це можливість повністю контролювати процес виробництва. Коли компанія підбирає партнерів, то у першу чергу цікавиться якістю продукції.

Є заводи, з якими компанія працює вже 5-10 років. А є такі, з якими розпрощалися після перших нарікань з боку покупців та спеціалістів профільного управління.

Фокстрот має стабільну та позитивну репутацію на ринку електроніки та побутової техніки України. Саме тому тут пильно дбають про якість товарів, що продаються у мережі. І саме власні торгові марки дають можливість повністю контролювати якість пропонованої споживачеві продукції та самим визначати найбільш комофртну для споживача ціну.

Крім того, ми самостійно формуємо асортимент. Товарна матриця СТМ постійно оптимізується. Категорійні менеджери та аналітики підраховують, які позиції продавалися найкраще, які принесли найбільший прибуток. Подальший вибір асортименту ВТМ відбувається у відповідності з рекомендовано-оптимізованою структурою товарних активів, розробленою категорійними менеджерами Фокстроту. Формування товарної матриці та ціноутворення відбувається швидко, що не можливо у партнерських стосунках з В-брендами.

Перестороги у роботі з власними торговими марками

Валерій Маковецький наголошує, що ВТМ у Фокстроті розвиваються з 2007 року, тому у компанії накопичений багатий досвід у цій площині. Справа у тому, що спочатку Фокстрот намагався запустити власні збиральні лінії в Україні, але особливості вітчизняного законодавства щодо вітчизняних виробників змусили шукати інші шляхи розвитку цієї справи. Наразі виробники фокстротівського приват-лейбл зосереджені у Китаї. Саме з цим пов’язані деякі специфічні риси співпраці:

  1. Доставка товару займає багато часу – 2-3 місяці, оскільки використовується морський транспорт.

  2. Час і зусилля забирає процедура оформлення документів на продукцію та розмитнення, оскільки Фокстрот працює принципово у білому полі та публічно виступає проти контрабанди та сірого імпорту.

  3. Контракти готуються двома мовами – англійською та китайською – з узгодженням змісту кожного слова замовника і виконавця.

Валерій Маковецький підкреслює важливість існування власних торгових марок та говорить про перспективні плани: не зупиняти роботу компанії із категорією товарів Private label. А фахівці компанії вже працюють над посиленням торгової матриці новими позиціями холодильників, морозильних камер, мікрохвильових печей, пральних машин та організовують нарощування лінійки смарт-телевізорів BRAVIS.