Heineken продала пивоварний бізнес у Росії за 1 євро

Коментарi:

Нідерландська пивоварна компанія Heineken оголосила про продаж російського підрозділу, що включає сім заводів та 1800 співробітників, за 1 євро. Повертатися до Росії, де вона працювала понад 20 років, Heineken не збирається: угода не передбачає можливості зворотного викупу активів.

Щоправда, Heineken таки отримає в результаті операції 100 млн євро: покупець, група «Арнест», погодився частинами виплатити внутрішньокорпоративну заборгованість ТОВ «Об'єднані пивоварні Хейнекен» перед материнською компанією на таку суму. Після угоди, схваленої урядовою комісією з іноземних інвестицій, Heineken зазнає «очікуваного загального сукупного збитку у розмірі 300 млн євро», йдеться в її заяві.

Першу броварню в Санкт-Петербурзі Heineken придбала в лютому 2002 р. У портфелі компанії понад 30 міжнародних, національних та регіональних брендів, включаючи Heineken, Amstel, Krušovice, Affligem, Gösser, «Три ведмеді», «Полювання», «Окське» Степан Разін», «Містер Лис», Strongbow та ін.

Після російського вторгнення в Україну Heineken перестала продавати пиво під рядом міжнародних брендів, включаючи Heineken, Miller та Guinness, але зберегла Amstel. Компанія пояснила це необхідністю забезпечити функціонування російського бізнесу. "Без Amstel він, швидше за все, збанкрутував би, і був реальний ризик його націоналізації", – заявляла компанія раніше.

Після операції продажу Amstel буде припинено протягом півроку.

Покупцем "Об'єднаних пивоварень Хейнекен" стала група "Арнест" – великий виробник парфумерно-косметичної та господарсько-побутової продукції в аерозольній упаковці в Росії та країнах СНД.

«Арнест» цікавився й іншим броварним активом – бізнесом датської Carlsberg. Остання оголосила у червні про домовленість продати свій російський підрозділ, компанію «Балтика», але не назвала покупця. Найкращим покупцем був саме «Арнест», розповідали Financial Times люди, які безпосередньо знайомі з ходом переговорів.

Щоправда, у середині липня Володимир Путін своїм указом фактично націоналізував «Балтику» (а також бізнес французької Danone) та поставив керувати нею свого давнього знайомого Таймураза Боллоєва, який очолював компанію у 1991-2004 роках.

Щоб отримати схвалення урядової комісії та забезпечити продовження роботи російського бізнесу, Heineken погодилася надати трирічну ліцензію «на деякі менші регіональні бренди». Однак нідерландська компанія не буде здійснювати їхню підтримку, а також отримувати будь-які кошти, включаючи роялті, за їх використання та продаж товарів під цими марками. Угода з групою «Арнест» не включає опціону на зворотний викуп активів або повернення Heineken до Росії будь-яким іншим способом.