Миколаївська верф SMG відновила роботу після російського вторгнення
Компанія Smart Maritime Group (SMG), яка об’єднує суднобудівні активи «Смарт-Холдингу», після більш ніж півторарічної перерви відновила роботу верфі у Миколаєві. Про це повідомила прес-служба SMG.
Першим «клієнтом» після вимушеної паузи став буксир Delta III 2006 року будівництва, на якому виконується планове обслуговування. В комплекс робіт входять очищення й фарбування корпусу судна, сервісне обслуговування основних механізмів, зокрема двигуна та навігаційної системи.
"В українському морі небезпечно, тож ми не можемо поновити роботи з суднобудування, наші закордонні клієнти просто не можуть безпечно до нас дістатись. Але поновлення ремонтів — це вже хороший знак. Український бізнес має працювати. Це питання зайнятості людей, податків, економічної стійкості. Тим паче, суднобудування — стратегічно важлива для країни галузь. І хоч ми приватний бізнес, але розуміємо всю відповідальність. І вдячні клієнтам, що повертаються до нас попри всі зовнішні обставини. Певні, це лише початок”, — зазначив генеральний директор SMG Дмитро Красніков
У 2022 році через повномасштабне вторгнення Росії компанія вимушена була розірвати укладені раніше контракти, зокрема на будівництво двох корпусів для компанії з Голландії, повнокомплектного буксира для українського замовника, угоди на виготовлення металоконструкцій. Херсонська верф була під окупацією, поза контролем компанії, але і після звільнення виробничі потужності знаходяться під постійними обстрілами, що робить неможливим поновлення роботи. Тож корабели можуть працювати лише на верфі в Миколаєві.
SMG об’єднує Миколаївську та Херсонську верфі, створені на базі ПАТ «Чорноморський суднобудівельний завод» та ПАТ «Херсонський суднобудівний завод». Управляє Миколаївським машинобудівним заводом.
Херсонський суднобудівний завод спеціалізується на будівництві та ремонті суден, займається виробництвом металоконструкцій та обробкою металу. Підприємство має металообробне, складально-зварювальне, стапельне, трубомонтажне, добудоване, малярно-добудоване виробництво та виробництво з виготовлення виробів машинобудівної частини.
Чорноморський суднобудівний завод має найбільший суднобудівний потенціал в Україні. Для будівництва суден і кораблів водотоннажністю до 105 тис. тонн завод має два похилі стапелі «0» і «1». Поточно-позиційне виробництво спеціалізоване для серійного будівництва суден дедвейтом до 9 тис. тонн. Виробничі ділянки та потокова лінія будівництва суден розміщені в єдиній критій споруді завдовжки близько 400 метрів.