У рф не знають, як відремонтувати вкрадений миколаївський авіаносець «Адмірал Кузнєцов»
Процес ремонту ускладнюють аварії, розкрадання коштів та інші невдачі.
Єдиний авіаносець «Адмірал Кузнєцов», який відправили на ремонт ще 2015 року, не плавав понад сім років. Тому постає питання, чи буде він ще задіяний у російському флоті, пише The National Interest.
На це звернув увагу американський оглядач, аналітик з питань оборони та національної безпеки Гаррісон Касс.
«Оскільки авіаносці складні; авіаносці дуже дорогі – як у виробництві, так і в обслуговуванні. Відповідно, лише заможні країни, які мають запасні ресурси, можуть покрити витрати на розробку та розміщення авіаносця», – зазначає автор.
Так, наприклад, у США є 11 авіаносців. Китай працює над розширенням флоту та планує спуск на воду третього авіаносця. Індія та Італія мають два. Великобританія також має два, але вивело з експлуатації 41 авіаносець.
"А у рф з паперових тигрів залишився лише "Адмірал Кузнєцов", який, як багато хто вважає, ніколи більше не вийде в море", – зазначає Касс.
Характеристика авіаносця
Авіаносець збудували у Миколаєві на стапелі Чорноморського суднобудівного заводу. Він спущений на воду 1985 року, а введений в експлуатацію 1991-го. У цьому ж році авіанесучий крейсер би вкрадено Росії. Незважаючи на офіційну телеграму тоді ще голови Верховної Ради України Леоніда Кравчука, залишаючись на рейді Севастополя, командир корабля взяв курс на Босфор, здійснив перехід навколо Європи і опинився в Мурманську.
За стандартами "Адмірал Кузнєцов" не є особливо складним судном. «Кузнєцов» має довжину 304 метри, ширину 72 метри та осадку 7 метрів. Повна водотоннажність судна становить близько 58 000 тонн.
Для руху «Адмірал Кузнєцов» використовує парові турбіни, 8 котлів, що працюють під турбонаддувом, 4 вали та 4 гребні гвинти з фіксованим кроком – кожен з яких генерує 2011 кінських сил, або 1500 кіловат, і може розігнати «Адмірал Кузнєцов» до 2.
На борту авіаносця є 1690 членів екіпажу (значно менше, ніж близько 5000 на борту американського авіаносця класу "Німіц"). «Адмірал Кузнєцов» може переносити 18 Су-33, 6 МіГ-29К, чотири Ка-31 та два Ка-27.
На озброєнні «Адмірал Кузнєцов» має шість гармат АК-630 АА, вісім ЗРК CADS-N-1 «Каштан», 12 ЗРК П-700 «Граніт» та двадцять чотири 8-елементні пускові установки 3К95 «Кинжал» ЗРК VLS RBU 1 ASW.
Чому ж судно не вивели у плавання
Офіційно росіяни кажуть, що «Адмірал Кузнєцов» проходить капітальний ремонт із програмою модернізації, яка продовжить термін служби човна ще на чверть століття. Проте спочатку «оновлення» встановили до 2021 року, а згодом продовжили на невизначений термін.
Почасти через те, що у жовтні 2018 року «Кузнєцов» було пошкоджено, коли затонув сухий док PD-50, внаслідок чого 70-тонний кран пробив у палубі «Кузнєцова» отвір площею 18 квадратних метрів. Корабель виведено з ладу та знаходиться у ремонті з 2018 року. Процес ремонту ускладнюють аварії, розкрадання коштів та інші невдачі.