Адвокат із Первомайська виграв справу проти банка на користь жінки, в якої шахраї зняли гроші

Коментарi:

Цікавий випадок відбувся у Первомайську. У жінки поцупили телефон, зуміли отримати доступ до банківських карток, підняли ліміт по кредиту і поцупили звідти гроші. Звісно, заява до поліції, але що робити з банком? Як довести, що кошти взяла не вона і саме вона в такій ситуації нічого банку не винна?

Як відшукати справедливість у нескінченних лабіринтах правосуддя, журналісту ГардСіті розповів адвокат Іван Філатов. Знайте, на що ви маєте право!

Як адвокат зумів добитися справедливості для своєї клієнтки

— До мене звернулась жінка: у неї викрали мобільний телефон, — розповідає адвокат. — Впродовж двох-трьох годин його розблокували (як кажуть, «взламали», — авт.). Після розблокування телефону зловмисникам вдалося отримати доступ до банківських рахунків особи — впродовж декількох годин шахраї збільшили кредитний ліміт на карті «Монобанк», потім перевели усю отриману суму на невідомий рахунок і зняли.

Так вийшло, що ця жінка знала мене, тож майже одразу звернулась по допомогу.

В першу чергу я порекомендував їй повідомити про цю ситуацію в банк та написати відповідну заяву до поліції.

Далі було начато кримінальне впровадження, але це мало впливає на результат, адже це більше формальність — задля того, аби потім у суді людина могла довести, що з її боку були вжиті усі можливі заходи щодо повернення коштів. Звісно, що зі своєї сторони поліція згідно з відкриттям кримінального провадження розпочинає розслідування, але у таких справах дуже рідко вдається віднайти кінці. А саме ж кримінальне провадження в подальшому лягає в основу позовної заяви до суду.

— Важливо знати: якщо ви стали жертвою подібної ситуації, одразу повідомляйте банк, щоб блокував рахунок. Негайно звертайтесь до правоохоронних органів. Також згодом до банку пишеться письмова заява відповідно до ситуації. Наприклад, якщо були викрадені кредитні кошти, ви просите банк не нараховувати вам відсотки на викрадену суму та списання кредитного боргу. Якщо ж на рахунку були ваші власні кошти, ви можете писати заяву на повернення цих грошей, адже ви зі свого боку не вчиняли ніяких неправомірних дій, які призвели до їх зникнення з рахунку, — радить Іван Філатов.

— Якщо кошти викрали: які докази стосовно цього потрібно надавати банку?

— Найголовніше — це виписка із поліції стосовно відкриття кримінального провадження по цій справі. Це теж формальність, але ви нею себе перестраховуєте для подальших судових процесів. Зазвичай співробітники банку відповідають: згідно з кредитним чи іншим договором усю відповідальність за кошти на рахунку несе саме клієнт.

Певна складність в ситуації з моєю клієнткою полягала у тому, що у «Монобанка» не було операторів, яким можна було подзвонити — єдиним каналом зв’язку був лише телеграм-канал. У суді, як докази, я навіть надавав скріни переписки моєї клієнтки і «Монобанку».

Зауважу, що у разі, коли банк порушує певні норми законодавства, можна звертатися зі скаргою до Національного банку України — це також може лягати в основу справи, а саме: до позовної заяви про захист прав споживачів.

У цій справі ми звернулися до Первомайського міськрайонного суду з позовною заявою про захист прав споживачів: ми просили суд про розірвання договору про надання банківських послуг, припинення нарахування на відповідну картку пені, відсотків і будь-чого іншого і зобов’язання відновити увесь залишок коштів, що був на рахунку моєї клієнтки на момент викрадення телефону. А також ми вимагали визнати незаконними усі нараховані банком відсотки за увесь час з моменту викрадення коштів. Наша справа тривала близько двох років. У Первомайському міськрайонному суді ми виграли справу, «Юніверсал Банк» («Монобанк») подали апеляційну скаргу до Миколаєва. Апеляційну скаргу їм задовольнили частково: суд відмовив у задоволенні позову про розірвання договору про надання банківських послуг, аргументуючи це тим, що у разі виконання рішення суду щодо повернення коштів моїй клієнтці, необхідно, щоб цей договір був дійсний. Тому одну вимогу вони відхилили, а усі інші були задоволені: повернення коштів, скасування відсотків і усе інше. Потім «Універсал Банк» намагався подати касаційну скаргу до Верховного суду, але там їм було відмовлено у відкритті провадження і на сьогодні «Монобанк» самостійно відновив усі кошти і скасував усі відсотки, що нараховувались за час, поки ми судилися.