Відпрацювали миколаївські турбіни: чому спалахнув російський корабель "Адмірал Левченко"

Коментарi:

У Баренцевому морі 10 червня спалахнув великий російський протичовновий корабель "Адмірал Левченко". Він був збудований ще за радянських часів, а двигуни для цього корабля виготовлялися у Миколаєві.

Однак після введення антиросійських санкцій у 2014 році Україна припинила обслуговування та продаж двигунів. Капітан запасу ВМС України Андрій Риженко сказав 24 Каналу, через які проблеми на російському кораблі могла виникнути пожежа.

"Адмірал Левченко" – це великий протичовновий корабель проекту 1155 року. Його збудували та здали ще радянському флоту у 1988 році. Це досить великий корабель, водотоннажність якого становить 7 тисяч тонн.

Довжина "Адмірала Левченка" – 163 метри. Це означає, що він набагато більший, ніж фрегат, якщо порівнювати із тими кораблями, які має Україна, – зазначив Риженко.

Це корабель океанської зони, основне призначення якого – пошук та знищення підводних човнів супротивника. На ньому розташовані пускові установки по чотири ракети – це протичовнові ракетні системи. До кожної ракети знизу приєднана торпеда, яка у певній точці від'єднується та потрапляє у підводний човен.

У кормовій частині біля вертолітного майданчика є система проти ППО. Для 1980-1990-х це був дуже "просунутий" комплекс "Кинжал".

Довідка. "Адмірал Левченко" востаннє проходив відновлювальний ремонт у 2021 році. Під час цих робіт на кораблі мали замінити газотурбінні маршеві двигуни, охолоджувальні установки, а запірну арматуру. Крім того, ремонту та модернізації підлягала бортова електроніка та протипожежне обладнання.

Корабель був побудований у Санкт-Петербурзі, але головні двигуни – газові турбіни та головні двигуни – виготовлялися в Миколаєві. На "Адміралі Левченка" встановлено чотири турбіни по 20 тисяч кінських сил. Саме вони забезпечують кораблю необхідний перебіг.

Певні технічні роботи з обслуговування цих газових турбін особливо важливо проводити з періодичністю щорічно. Якщо їх не проводити, то можуть виникнути різні несправності. Наприклад, несправність системи подачі палива у газову турбіну. Це може статися через виснаження матеріалів, і це спричинить велику пожежу, – пояснив він.

Газова турбіна – це конструкція, яка виглядає як двоповерховий будинок, тому, на думку капітана запасу ВМС України, пожежа може виникнути дуже серйозно. Відповідно буде складно його подолати і він спричинить суттєві наслідки.

"Постраждати може не лише техніка, а й екіпаж. Оскільки на кораблі багато пального, яке надходить під тиском, і виникає велика температура горіння. Тому, ймовірно, на кораблі під час пожежі вигоріло кілька відсіків", – зазначив Андрій Риженко.