Рівно 60 років тому у Миколаєві відкрили Варварівський міст

Коментарi:

Миколаївський краєзнавчий музей розповів, як його будували. Станом на 1964 рік це був найбільший автодорожній міст в Україні

Мало хто із миколаївців пам’ятає, як складно було мешканцям Варваровки, Коренихи та інших районів потрапити до Миколаєва. То було справжнє випробування – перетнути наплавний міст з ялинкових колод, який прогинався під машинами, скрипів і був наче живий. У 1957 році було затверджено проєкт будівництва нового моста через Південний Буг.

Читайте МН в Telegram: тільки важливі новини

У 1958 році розпочалось будівництво мосту унікальної конструкції. То був великий експеримент! Опори збирали на березі з окремих оболонок до необхідної 30-метрової довжини і стикували їх по-новому, по арматурі без фланців. Зібрані опори спочатку забивали віброзанурювачем, а самі тверді шари підмивали високим тиском води. У центральній частині встановили металевий розвідний проліт для пропуску кораблів. Це єдиний в Україні міст із горизонтальною системою розведення. Вперше у світовій практиці мостобудування на стендах виготовляли цільні залізобетонні балки довжиною 65,4 м, які потім доставляли у проліт. Згодом цей досвід враховувався при будівництві найбільшого на той час мосту в Європі через р. Волгу та мосту Метро в Києві.

18 липня 1964 року було урочисто відкрито сполучення через міст, першими по ньому проїхали діти і молодята. Станом на 1964 рік це був найбільший автодорожній міст в Україні. Його довжина – 750 метрів, а з насипною частиною – близько 2 кілометрів. Він об’єднав Варваровку з центральною частиною Миколаєва та зв’язав автомагістраль Одеса – Миколаїв – Херсон – Запоріжжя.

Сьогодні 60-річчя від дня відкриття мосту. Автором проєкту був інженер Андрій Карпачов, а керівником будівництва Лев Карелі.

До цієї дати в Миколаївськоиму краєзнавчому музеї відкрито міні-виставку, яка показує епізоди будівництва, значимість події, людські емоції та радість миколаївців. Запрошуємо до перегляду виставки.