У Миколаєві нові правила розміщення вивісок та реклами: як це змінить місто
У центрі заборонені білборди та пілони, сітілайти та брандмаеери
Для упорядкування розміщення зовнішньої реклами та вивісок у Миколаєві 11 вересня виконавчий комітет Миколаївської міської ради затвердив рішення №1528 «Про затвердження Вимог до розміщення зовнішньої реклами та вивісок у місті Миколаєві».
Для кого і навіщо це зроблено:
Для бізнесу — встановлені чіткі правила розміщення вивісок та реклами, що допомагає впорядкувати відносини у цій сфері та дає змогу ефективніше привертати увагу потенційних покупців.
Для міста це крок до формування естетичного візуального простору, звільненого від інформаційного «сміття», який захаращує вид міста.
Для мешканців та гостей міста – спрощується пошук потрібної інформації, а простір міста стає більш комфортним та приємним для сприйняття.
Основні зміни
Рішення пропонує новий підхід до розміщення вивісок з огляду на:
- архітектурно-мистецькі особливості фасадів будівель,
- стильову та кольорову гармонію,
- архітектурне середовище,
- особливості сприйняття інформації людьми
Крім того, документ містить графічні матеріали для кращого розуміння вимог. Особливу увагу приділено розміщенню вивісок на фасадах будівель та споруд, щоб покращити загальний вигляд міста та підвищити його привабливість.
Основні положення щодо розміщення засобів зовнішньої реклами:
- розміщення зовнішньої реклами у вигляді стаціонарних рекламних засобів у місті (біг-борди, бек-лайти, сіті-лайти тощо) проводиться на підставі дозволів, відповідно до цих Вимог та Комплексних схем;
- для збереження історичного архітектурного середовища та самобутності центральної частини міста, а також скорочення кількості великоформатних засобів зовнішньої реклами на ділянці міського простору від вул. Пушкінській до вул. Садової та ін. Центрального (парна та непарна сторона) до вул. Адміральській обмежена кількість видів засобів зовнішньої реклами;
- для досягнення візуальної одноманітності та уникнення видової та форматної невизначеності, по вулицях Маріупольській, Соборній та Героїв Рятувальників дозволено розміщення обмежених видів стаціонарних рекламних конструкцій;
- щитові конструкції (штендери) не вимагають отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами у разі: якщо вони мають габарити 0.7 × 1.2 м та розмір рекламної площі не більше 0.7 × 1.0 м та виносяться виключно під час роботи підприємства, розміщуються біля входу до приміщення закладу, але не більше ніж на один метр від входу. Не допускається закріплення рекламного засобу до опор міських мереж та дерев механічними засобами (палиця, трос). Тимчасові виносні засоби не повинні розміщуватись у пішохідній та зеленій зонах.
Основні положення щодо розміщення вивісок:
- з метою збереження архітектурної справжності міста при розгляді питань розміщення вивісок на фасадах будинків, будівель чи споруд необхідно виготовлення паспортів оздоблення фасадів (далі – Паспорт) з візуалізацією вивіски із зазначенням її чітких розмірів, прив'язки до елементів фасаду та візуалізацією;
- погодження Паспорта здійснюється відповідно до Порядку погодження паспортів обробки фасадів будинків, будівель, споруд на території міста Миколаєва;
- термін дії Паспорта складає 5 (п'ять) років. Такий термін обумовлений появою нових технологій та нових оздоблювальних матеріалів;
- вивіски не повинні перевищувати рекламну площу 3.0 м², повинні встановлюватися паралельно до фасаду, не створювати перешкод для експлуатації та ремонту будинків, будівель або споруд, на яких вони розміщуються;
- дозволяється розміщення не більше однієї вивіски та одного кронштейна для однієї особи – підприємства;
- у вікнах, вітринах та прозорій частині вхідних дверей, займаючи не більше 35% їх вільної площі та мати прозору підкладку, зображення на якій повинне займати 50% від загальної площі вікон, вітрин, прозорої частини вхідних дверей;
- площа поверхні всіх елементів і складових вивіски, розташованої паралельно до фасаду, не повинна перевищувати 3.0 м²;
- розміри вивіски на кронштейні для зони А повинні бути не більше 80х80 см, для зони Б повинні бути не більше 130х80 см. Нижній край вивіски на кронштейні повинен розміщуватися на висоті не менше 2,5 м від рівня мощення.